Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
On 2002-08-30 13:57, Gese wrote:
Sehän on mukava kuulla. Lieneekö tuo jakohihna/vesipumppuhässäkkä vaikea vaihtaa itse? Ei luulis olevan, mutta tiedä näistä piruista!
Ei ole. Vaatii vain hieman aikaa ja tarkkuutta. Ja se vesipumppu kannattaa ehdottomasti vaihtaa vaikka siinä meneekin aika paljon pidempään.
Vesipumppu ja jakohihna että ohjain- ja kiristinpyörät vaihdettiin omaan C20XE:hen juuri LänsiAutossa. Jakohihna on vaihdettava aina kun vesipumppu vaihdetaan. Hintaa operaatiolle tuli 375 e mukaalukien työt. No nyt ei ainakaan tarvitse enää parin kilsan välein lisätä vettä koneeseen...
On 2002-08-31 00:59, Gese wrote:
Niin, olenhan mä kyllä noita hihnoja vaihdellu ennenkin, mutta en näitä 16 venttiilisten hihnoja ole ennen joutunut nysväämään.
Mitäköhän tollaset osat suurinpiirtein kustantaa?
Helsingissä Pohjois-Helsingin auto- niminen yritys Herttoniemessä ja Konalassa tekee vaihtotyön osineen 200:lla eurolla.
Itse ainakin unohtaisin tuon halvan vaihtoehdon elleivät anna täyttä takuuta työlleen ja osilleen (ja mieluummin kirjallisena). Nimittäin tossa jos säästää sen 1000mk ja käykin niin että remmi napsahtaa poikki ja korjaamo ei korvaa niin itku tulee... napsun jälkeinen korjaus harvemmin alle 10 000mk jää...
On 2002-09-03 14:28, Gese wrote:
Mistä saisi tietää moottorin iän, noin niinkuin suurinpiirtein...
Ainakin joissakin koneissa näkee kiertokangista noin suurinpiirtein että minkä ikänen kone kyseessä..voi olla +/- 1 vuosi ja saattaa vuosiluku löytyä myös lohkoon stanssattuna.Ainakin omassa 16SV koneessa oli kiertokangissa koneen vuosiluku,ja piti jopa just paikkansa!