Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
No niin miten sattuikin niin 2.ol omeqan oljypohja pitäis vaihtaa ruostumisen takia.
Osaako kukaan sanoa lähteekö se konetta pois nostamatta. Alla oli sama ongelma 3000:sen kanssa.
Ihan hyvä se on, kohtuu kuntoinen.
Mulla on muuten kuva siitä, voin laittaa sähköpostiin?
Siinä on muuten tuo ajotietokoneen öljymääräanturikin, jos sulla on ajotietokone.
Kun ei kukaan kerran tiedä niin vastaan itse apu löytyi toista kautta (korjaamo opas)
Koneen 2 kpl etukiinnitystä irti ja noin 2.5 cm koneen kostoa ylöspäin siinä se on.
nyt pitäis pohjan lähteä pois.
Niin tietenkin pultit kans irti muuten aika tiukassa.
Näin se menee. Toinen koneenkorva irti ja tunkilla ylös. Nostin muistaakseni jostain laturin korvasta tms.
On muuten ainoa automalli josta tiedän öljypohjankin ruostuvan puhki. Itse jouduin korjailemaan MIGillä yhden yksilön jossa oli reikää paikkailtu tiivistesilikonilla... Kunnon purkka-auto muutenkin. Takamatkustajien jalkatila oli paikattu kulmaraudoilla, jotka oli jollain sikafleksillä vedetty pohjaan kiinni ja sitten massaa paksulti päälle.
ja katu-uskottavuutta pönkitetään tänään näillä: HX40 & Autorotor 3150
2000-vuoden fiiat puntosta on kaveri vaihtanut öljypohjan ruostumisen takia.
Tosin siinä on ollut kone auki jo vissiin 2-3 kertaa muutenkin. ...Ja mittarissa 120Tkm
Kiitos varmistuksesta Turbobitz.
Tuttu juttu takajalkatilan ruosuminen (hitsaamalla korjattu). Konehuoneen palkit samaa ruostumisherkyyttä.
"Lohduttavaa" huomata että ruostuu ne muutkin öljypohjat.