Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Eli mulla on -98 vuosimalli Astra ja ongelmana on Traffic control eli ajonhallinta järjestelmän ja ABS:n merkkivalot. Laittaa auton käyntiin ja kun lähtee liikkeelle merkkivalot syttyvät. Siinä ei ole ainakaan omasta mielestä mitään säännön mukaisuutta koska ne syttyy. Ainakaan itse en ole huomannut.
Olisiko jollain tietoa siitä kuinka tän saa korjattua tai sitten kuinka paljon se tulisi maksamaan jos sen veisi metro auton pikakorjaamoon?
ABS:n anturi ja tai anturin johto rikki/irti joltain pyörältä.
Traction Conrol tippuu kyseisen vian takia myös pois pelistä, koska ABS antaa TC:lle tiedon sutivasta pyörästä. Yksi anturi pois pelistä -> koko järjestelmä pimenee.
On 2004-02-17 23:31, Sanek wrote:
Ja anturi on sopivan hintainen
Kuinka paljon anturi sitten maksaa? Noin?
Ei kyllä mitään hajua.
Kannattaan luetuttaa vikakoodit ja varmistua mikä aiheuttaa häiriön. Jos vikakoodi ilmaisee jonkin anturin vian, kannataa ensin tarkistaa johdotus, anturi on kunnolla paikallaan ja tietty mitata, että anturi antaa induktiokelalle oikean resistanssin (joka on luultavasti noin 1.5Kohm:n tietämillä).
Itselläni oli sama vika syksyllä b-vectrassa. Kuittasin sen ottamalla abs:n sulakkeen hetkeksi pois, sen jälkeen on abs ja luistonesto toimineet 3kk normaalisti ilman häiriöitä. Voisko noissa jäätyä joku pyörän anturi, ettei se hetkellisesti toimis oikein ja aiheuttas ton häiriön?
Mulla oli oik. etup. anturi rikki. Joutuu vaihtaan koko laakerin koska anturi on kiinteä. Sain laakerin(skf)halvalla 135€ + asennus. Normi hinta on varmaan pari sataa ja yli.
Koko kesän ne valot vilkutteli ja sitten ne jäi palamaan. Vika koodi näytti että anturi on sökö.
On 2004-02-17 21:54, Sakkeus wrote:
Eli mulla on -98 vuosimalli Astra ja ongelmana on Traffic control eli ajonhallinta järjestelmän ja ABS:n merkkivalot. Laittaa auton käyntiin ja kun lähtee liikkeelle merkkivalot syttyvät. Siinä ei ole ainakaan omasta mielestä mitään säännön mukaisuutta koska ne syttyy. Ainakaan itse en ole huomannut.
Olisiko jollain tietoa siitä kuinka tän saa korjattua tai sitten kuinka paljon se tulisi maksamaan jos sen veisi metro auton pikakorjaamoon?