Otetaanpa osaa tähän neliveto keskusteluun. Vielä vuodenvaihteessa ajelin T16 pösöllä, siis se 405 turbo 4x4 vessa 220hp/318Nm ja kaikenlaista teknistä vimpainta, turbo-timeria, viskolukkoa jakolaatikon sisällä, automaattinen perän tasonsäätö yms.
Siinä tuli sitten kypsyttyä aika huolella tuollaisen -95 mallisen ja toistasataa ajetun turbonelivedon ihanuuteen. Ei tässä ihan perseaukisia olla, mutta sitä hilloa kyllä kelpaa olla, jos meinaa tosissaan käyttöautona pitää ja käyttääkin niitä ominaisuuksia. Ainakaan jos ei ole tiloja tehdä remppaa itse ja pitää toista autoa. Pelkkä kampiakselin takastefan vaihto 600-800€ riippuen missä teettää.
Olin aika helpottunut kun pääsin eroon. Koskaan ei oikein uskaltanut repiä (kesällä), kun koko ajan odotti että jakolaatikko laukeaa. Talvella taas sitten ajaminen olikin yhtä nautintoa. Mutta ei meinannut koskaan pää kestää, läheltäpiti tilanteita tuli muutama liikaa kun piti kokeilla saako koko motarin ramppia vedettyä sivuluisussa läpi

Tällaiselle tulevalle perheelliselle oli parempi vaihtaa ihan perusautoon ja jättää kikkailut liikenteessä sikseen.
Toisekseen tuommoinen reilu parisataa heppaa on kesällä oikeastaan liian vähän kohtuu painavaan nelivetoon, ei se oikein jaksa pyörittää. Mitä sutimiseen tulee, niin kyllä se vain niin on, että itse mieluummin ajaisin laitteella, jolla voi sauhuttaa rengasta jos siltä tuntuu. Näillä vectra/calibra/T16 -tason vehkeillä ei juurikaan vedellä vakiona 4xmustaa viivaa. Jos joku käryää niin se on kytkin.
Eli kesällä enemmän tehoa, tai lukollinen takaveto. Talvella vaihtaisin sitten ehdottomasti lukolliseen nelivetoon. Jossa olisi enemmän tehoa