Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Astra on ruvennut hörppimään öljyä! Öljynvaihdon jälkeen on ajettu noin 7000 km ja mittatikussa oli juuri ja juuri öljyä!! Kone on siis 1.6
16 V purukumi. Onko mitään tehtävissä vai onko keltainenpörssi tai nettiauto oikea osoite autolle??
Tuolla ominaisuus termillä se isäukkokin rauhotteli, kokemuksena yks. Astra F caravan merit -97, 1.6 16 V eli X16XEL, jonka kanssa tapellessa meinas mennä hermot ja yöunet!
joo mulla tuprutteli oma 1.6 16v astra f mutta venttiilivarren kumit uusiksi johan toimii taas
Hyvin menee mutta menkööt.
astra f 1,6i 16v 97 farmari.(vaihdettu pois)
Harjoittelevia lukihäiriöisiä. Kirjoitus virheet elkööt sumentako tekstin sisältöä.
Mulla kans just toi sama kone,eli x16xel se on vaan Vectras.Ja öljy alkoi maistua,ajettu 140tkm,joten venanvarren kumit vaihdettiin,ja tehtiinpä viel forte-käsittelykin,mutta vie öljyä edelleen,ja aika reilusti.Taitas olla isokin remontti edessä,ennenku saa ton öljynsyönnin loppuun,joten ei taida olla Vectraa kohta mulla enää.Meinaan meikä ei ala teettää koneremonttia ton verran ajettuun autoon,NO HUHHUH!!!!
Astrax Sport kirjoitti:Jep ollenko väärässä jos väitän seuraavaa...
Venttiilinvarsien kumit vuotaa öljyä läpi => venttiilit karstuuntuu => tarpeeksi karsttaa saatta aiheuttaa venttiilin palon. Onko näin?
Näinhän se asian laita on.
Tuohon lisättäneen vielä katalysaattorin tukkeutuminen hienosta öljysumusta. Saattaa olla tulevissa katsastuksissa vaikeuksia kun ei katalysaattori enää öljykylvyn jälkeen toimikaan.