Vecran 2.6 häiriövalo??

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
jakexx
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja jakexx »

No niin..nyt vaihdetaan puolat,mutta nyt kuitenkin epäillään,että ne katit on paskana.Tulee vaan näin maallikkona mieleen,että jos päästöt on hyvät niin miksi tarvitsee vaihtaa katit?Tulee vaan kustannuksia tämä osien vaihtelu :roll:Onkohan kellään -(z)- omistajista ollut vastaavaa vikaa??
Docker
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Docker »

Mulla sytty aikoinaan itellä se valo jossa on moottorin kuva.
Minun käsityksen mukaan tuossa y26se koneessa se juuri pakokaasujärj. merkkivalo. Sähkömies tutki asiaa ja totesi että ne pakosarjoissa olevien kattien arvot heittelee liikaa. Vaihdatin kaikki katit, ja 10 kmajon jälkeen valo syttyi uudelleen. loppujen lopuksi syy olikin ilmamääräanturissa. nyt on toiminut hyvin.. koputtaa puuta :D
jakexx
'Kadett'
'Kadett'

Joo..mulla on vaihdettu se ilmamäärä mittari,joten ilmeisesti katit vaihtoon :P
Docker
'Kapitän'
'Kapitän'

Halpaa hommaa :lol: :lol:
BSport
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja BSport »

En tiedä sitten tuosta 2.6:sta mutta itse poistin 2.2 koneesta sen pakosarjan jälkeen olevan katin ja ei siitä ainakaan vikavalo ole mitään maininnut.
Alavääntö lisääntyi tuossa ainakin. Viikon päivät olen tuolla ajellut poiston jälkeen.
Docker
'Kapitän'
'Kapitän'

[quote="BSport"]En tiedä sitten tuosta 2.6:sta mutta itse poistin 2.2 koneesta sen pakosarjan jälkeen olevan katin ja ei siitä ainakaan vikavalo ole mitään maininnut.
Alavääntö lisääntyi tuossa ainakin. Viikon päivät olen tuolla ajellut poiston jälkeen.[/quote

Onkos tuossa 2.2 se katti itse siinä pakosarjassa?
BSport
'Senator'
'Senator'

Se katti ei ole siinä pakosarjassa, vaan heti alas lähtevän putken alussa, sen kiinnistyslaipan takana.
tässäpä kuvia
jakexx
'Kadett'
'Kadett'

Eli jätit kaksi kattia vielä paikalleen??
BSport
'Senator'
'Senator'

Yksi katti sinne putkeen jäi...
Docker
'Kapitän'
'Kapitän'

2.6 on kaiken kaikkiaan 3 kattia, kävi itsellä mielessä poistaa nuo pakosarjoissa olevat katit mutta kun sain autoliikkeen maksamaan puolet
niin laitatin uudet..
jakexx
'Kadett'
'Kadett'

Samoin yritän saada autoliikkeeltä korjaus kuluja...mutta kun rupesivat hanaan vastaan :cry: auto nimittäin ollut 2kk minulla ja valo syttyi jo ostettaessa matkalla kotiin.
Docker
'Kapitän'
'Kapitän'

Minulla kerkesi olla auto 1kk kun syttyi valo palamaan.. joutuhan siinä tappelemaan. SE on aika kinkkinen juttu, kun pitäisi pystyä todistamaan että auto on ollut liikkeessä jo viallinen. Minulla se auto hiukan pölläytti kylmänä kun laittoi käyntiin. sepostin liikkeen hemmoille että sieltä on ohjurin kumit menny ja se on päästänyt öljyä vent. vartta pitkin palotilaan ja siitä kateille. Ja senhän arvaa mitä käy kun oljyä sinne pääsee. Eli tuolla pystyin osoittamaan että vika on saanut alkunsa jo aikaisemmin, eikä minulla..
Samalla vaihdettiin ohj.kumit ja kierteet tehtiin ohjureihin jotta ne kumit ei sieltä enään karkaile :D :D
Docker
'Kapitän'
'Kapitän'

Onkos löytynyt mitään uutta syytä vikavalon palamiseen,vai vieläkö kummitelee?
jakexx
'Kadett'
'Kadett'

Rupes taas palamaan :lol: puolat vaihdettiin toissa päivänä ja pääsin taas ajamaan 80km ennen kuin sytty...kai tässä täytyy ruveta neuvottelemaan niiden kattien vaihdosta.Valo syttynyt aina kun on ajanut alhaisella nopeudella ja kierrokset alle 2000..ihmetyttää kummastuttaa pientä kulkijaa :-?
Docker
'Kapitän'
'Kapitän'

Jokos on katit vaihdettu,vai mikä on tilanne?
Vastaa Viestiin