getrag ei mene paikalleen

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

tämä mun mielipide mutta eikö olis helpoin laittaa ensin loota koneeseen kiinni ja sitte pakettina koko hoito sinne,näin olen itse aina laittanut
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
mantalizer
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja mantalizer »

nostettiin kone paikaltaan ja sitten saatiin laatikko kiinni. paljonkohan ton käsijarrun pään ja vaihdekepin välille kuuluisi jäädä matkaa? tuntuu että ne on aivan liian lähellä toisiaan. lisäksi laatikko on ihan vinossa "liikaa oikealla".
tiedä sitten mistä sekin johtuu, kone on kuitenkin kunnolla paikallaan.
mantalizer
'Kadett'
'Kadett'

mistä tietää että kuinka "ylhäällä" tuo vaihdelaatikko kuuluu olla? ois meinaan hyvä tietää kun kiinnitystä väsää.
kumimuumi
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

siitä, että kardaani tulee suoraan eikä jää mutkalle. jos nivel jää vinoon, tulee tärinää, sivuääniä ja saattaahan se koko paska mennä rikkikin.
ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
mantalizer
'Kadett'
'Kadett'

onkohan mulla sittenkin ne moottorin kannakkeet väärin päin.. kun vaihdelaatikkoa katsoo alhaaltapäin (naama keulaan päin) niin vaihdelaatikko on vinossa oikealle.. tuskin sen niin kuuluu olla?
mantalizer
'Kadett'
'Kadett'

kuuluuko se vähän isompi moottorin kiinnike olla vasemmalla puolella edestä katsottuna?(n.1cm pidempi)
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

mantalizer kirjoitti:nostettiin kone paikaltaan ja sitten saatiin laatikko kiinni. paljonkohan ton käsijarrun pään ja vaihdekepin välille kuuluisi jäädä matkaa? tuntuu että ne on aivan liian lähellä toisiaan. lisäksi laatikko on ihan vinossa "liikaa oikealla".
tiedä sitten mistä sekin johtuu, kone on kuitenkin kunnolla paikallaan.
No kun se laatikko on Rekusta, tulee keppi liian taakse. Mantan laatikossa on lyhyemmät vivustot.
mantalizer
'Kadett'
'Kadett'

tiedän kyllä että se tulee taaksepäin, mutta kun keppi hipoo käsijarruvipua kun 2 on päällä..normaalia?

mistäköhän se johtuu että laatikko on ihan vinossa? moottorinkiinnikkeet?
niin ja laatikko ei ole vielä takaa kiinni, eikai sitä väkisin pidä vääntää suoraan?
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

No sentakia se käy käkkäriin kun on pitemmät vivustot. Normaalia.
mantalizer
'Kadett'
'Kadett'

noissa muissa ascoissa näyttäs tuo vaihdekepin reikä olevan paljon edempänä kun mulla.. vaikka tietääkseni sama laatikko.. mistäköhän johtuu?
onko noissa laatikoissa jotain eroja?
Endu
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Endu »

Onkos ny öljypohja oikeen päin?Rekordin konees eri päin ku asconas se ahistaa jos ei oo samateppäin.Eli asconas matalin kohta öljypohjaa lootan puolelle
kumimuumi
OCF Member
OCF Member

Mulla on rekordin pikkukettu eikä mua ainakaan haittaa, että keppi on niin takana kuin se on. Päinvastoin :D

Laatikon saa suoraan kun vääntää sorkkaraudalla tjms ja kaveri vetää laatikon kannakeen kiinni koppaan kun kardaani on suorassa linjassa lootaan nähden.

Jos laatikko ei yksin kertaisesti mahdu kardaanitunneliin kun kepille on tehty tilaa, niin vika ei ole laatikossa vaan jossain aivan muualla. Tai sitten se ei ole getrag 240 8)
mantalizer
'Kadett'
'Kadett'

öljypohja on oikein. ja laatikko on nyt kiinni. mutta se vaihdekeppi ottaa käsijarruun kiinni.. mitä kuvista oon kattonu, niin se ei näyttäs olevan lähelläkään. sitä tarkoitin. miten sen tietää että miten korkealla laatikon tulisi olla? näkeekö siitä että katsoo esim. vatupassilla kardaanista?
kumimuumi
OCF Member
OCF Member

pystyheiton luulisi näkevän jos pyörittelee kardaania ja kattelee sitä kumilaippaa.

mulla tulee keppi melko lähelle kärmän kahvaa kakkosella.
mantalizer
'Kadett'
'Kadett'

juu, kaippa tuo tuosta. tuskin se millään 1mm tarkkuudella pitää olla.
Vastaa Viestiin