Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Pakkaskeleillä virranjakaja pukkaa pitämään ilkeää vollotusta, mutta moottorin lämmettyä ääni häviää. Jakajan kopasta kun ottaa kiinni niin tuntee ihan selvästi värinää kun alkaa vollottamaan. Akselin laakeriholkit on tainnu tulla tiensä päähän. Voiko noita jakajia huoltaa vai onko tallattava osakauppaan ja pulitettava paljonkin paperirahaa?
Kesällä mulla oli jakaja levällään, mutta eipä tullu tarkastettua samalla miten se aukeaa ja voiko sille tehdä mitään
Kaveri (Peltsi777) sorvuutti siihen jakajaan uudet puslat jostain laakeri pronssista ja hyvin pelaa..Tai ei se nyt muuten toimi ku jakopään koppa on halki, mutta kuitenkin.. Eikä maksanu ihan 300€. Kannataa kysyä tosiaan jostain sorvaamolta.
Ostin viime kesänä Opelin liikkeestä moisen jakajan.
Hinta oli muistaakseni jotain 350e kun se lennähti parissa päivässä saksasta. Originaali osa, mukana pyörijä ja kansi.
Rekord E r6 -85, Senator B 3.0 24v -89, Commodore A GS -67, Bmw E39 528 Touring x2, e39 540ia, mb w124 230
Huomasin tänä aamuna,että mullakin vollottaa jakaja!Eikö sitä millän rasvalla pysty tekohengittämään,kunnei nyt heti viittis alkaan satasia hakkaan toho vanhaan katiskaan!Ja voiko muuten tuo jakaja nyt sitten vaurioittaa jotain tossa tilassa,vai onko vain äänihaitta?
Itse yritin tekohengittää omaani, mutta jakajaa pyöritellessä holkin muruset varisivat pois = tolkuttoman väljä jakaja.
Sen jälkeen kone nyki ja pätki, eli oli pakko vaihtaa koko paska.
Vanha toki tallella jos sen joskus holkittaisi.
Rekord E r6 -85, Senator B 3.0 24v -89, Commodore A GS -67, Bmw E39 528 Touring x2, e39 540ia, mb w124 230
Itse ostin jakajan suomen tuning nimisestä purkaamosta.. Sijaitsee jossain ylöjärvellä. Maksoin jakajasta 115€.. osa oli tietenkin käytetty mutta tuntuu toimivan moitteettomasti.
Itseltä räjähti jakajasta Hall anturi, ja kuulemma ei myydä erikseen. yllätys,yllätys
Kyllä mulla on jonku aikaa vollotellu, eihän se ihan hyvää tee jakajalle kun se väristää ja tärisee. Jos on ollu auto lämppärissä ennen liikkeelle lähtöä niin sit ei pidä ääntä, kylmiltään jos aamulla käynnistää niin ääntää.
Kokeile onko siinä jakajan akselissa minkä verran väljää, jos hirvittää niin kannattaa vaihtaa Vaihto on mullakin edessä.