B Omega jyristää lähdöissä.
B Omega jyristää lähdöissä.
Liekö vaarallista, mutta häiritsevää..
Kun lähtee liikkeelle, niin ykkösellä ja kakkosella tuntuu jurinaa/jyrinää joka häviää kierrosten ja vauhdin noustua tarpeeks. Kuulostais tulevan kardaani/perä- suunnalta.
Ongelma ei esiinny enää kolmosvaihteella tai siitä ylöspäin.
Onko peräöljyt loppu/vaihdon tarpeessa, kytkin menossa vai kardaanissa/perässä jotain väljää.
Kilometrit huomioon ottaen, (172tkm), ei uskois mitään suurempaa olevan.
Kun lähtee liikkeelle, niin ykkösellä ja kakkosella tuntuu jurinaa/jyrinää joka häviää kierrosten ja vauhdin noustua tarpeeks. Kuulostais tulevan kardaani/perä- suunnalta.
Ongelma ei esiinny enää kolmosvaihteella tai siitä ylöspäin.
Onko peräöljyt loppu/vaihdon tarpeessa, kytkin menossa vai kardaanissa/perässä jotain väljää.
Kilometrit huomioon ottaen, (172tkm), ei uskois mitään suurempaa olevan.
Ford Mondeo 1.8 STW
Siinä on varmaankin lukkoperä.
Vaihdata sinne öljyt niin eiköhän tokene,,huom oikeanlaiset sellaiset !
Lisäys:
Tätä öljyä laittoivat merkkiliikkeessä meikäläisen Ompun perään
Castrol SAF-XJ 75W-140
Täyssynteettinen vetopyörästö-öljy luistonrajoittimella (LS) varustettuihin vetopyörästöihin. API GL-5
Vaihdata sinne öljyt niin eiköhän tokene,,huom oikeanlaiset sellaiset !
Lisäys:
Tätä öljyä laittoivat merkkiliikkeessä meikäläisen Ompun perään
Castrol SAF-XJ 75W-140
Täyssynteettinen vetopyörästö-öljy luistonrajoittimella (LS) varustettuihin vetopyörästöihin. API GL-5
Omega B X20SE Sedan -98
Vectra A C20NE - CDX -95
Vectra A C20NE - CDX -95
Minkäslainen välys saa tuossa laakerikumissa olla? Vai saako olla ollenkaan?Leppis kirjoitti:En usko, että johtuu lukosta, jos jyrisee myös suoralla lähdettäessä. Itsellä vähän samaa vikaa A:ssa ja luulen äänen tulevan kardaanista/kannatinlaakerista.
Kumi on ainakin ihan lerppu ja kardaania pystyy liikuttelemaan joka suuntaan.
Laakeri itsessään tosin tuntuis olevan jämäkkä.
Ite oon kallistunu tohon kannattimeen, koska auto täristää myös 120km/h tai enemmässä vauhdissa aika rajusti ja ajo on todella epämukavaa.
Mutta tuo liikkeellelähtötärinä ilmeneee vain ykkös- ja kakkosvaihteilla matalilla kierroksilla.
Ford Mondeo 1.8 STW
Mulla teki Omega juuri samoin esim. risteyksissä liikkeelle lähtiessä ja samalla kääntäessä...peräöljyn vaihdolla jäi täristys-ominaisuus historiaan...Ville kirjoitti:Mulla täristää kans lähdettäessä, mutta ei suoraan. Eli täristäminen tulee vain kääntyessä, eli taitaapi viitata taka-akselille...
Litran verran laitoin Mobilube 1 SHC LS perään,siinä on lisäaine valmiina seassa.
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
-
Pistoolisankari
- OCF Member 2023

Lievä Off topic,mutta onko Megaman laittanut Ompun kiertoon?Megaman kirjoitti:Mulla teki Omega juuri samoin esim. risteyksissä liikkeelle lähtiessä ja samalla kääntäessä...peräöljyn vaihdolla jäi täristys-ominaisuus historiaan...Ville kirjoitti:Mulla täristää kans lähdettäessä, mutta ei suoraan. Eli täristäminen tulee vain kääntyessä, eli taitaapi viitata taka-akselille...![]()
Litran verran laitoin Mobilube 1 SHC LS perään,siinä on lisäaine valmiina seassa.
Omega B X20SE Sedan -98
Vectra A C20NE - CDX -95
Vectra A C20NE - CDX -95
Jaa että tuo liike tulis kuluissa vastaan..Goljat kirjoitti:etkös vasta hommannu ton ompun? käy liikkees kysyy et ilmeni tällänen vika... voi olla et tulee vastaan kuluissa.
Tuskinpa vaan, on meinaan sellanen liike että perävalotakuu taitaa olla kova sana..
Eikä ole tosiaa iso homma, kivahan tollasia on ite rassailla, eikä se tukilaakeri edes maksa paljoa.
Jos vika nyt tosiaan on siinä..
Eri asia jos pian ilmenis että esim. kytkin on loppu, perä hajoomassa, tms.
Sain sitäpaitsi pienen alennuksen jo kun toinen takajous oli poikki.
Ford Mondeo 1.8 STW
No itsellä, kun on samaa vikaa, niin kysäisin laakerin ja kumen hinnan: Kumi 52e ja laakeri 32e eli mielestäni ihan kohtuullinen hinta...HMS77 kirjoitti: Eikä ole tosiaa iso homma, kivahan tollasia on ite rassailla, eikä se tukilaakeri edes maksa paljoa.
Jos vika nyt tosiaan on siinä..
Eri asia jos pian ilmenis että esim. kytkin on loppu, perä hajoomassa, tms.
Itselläni on juuri samanlaista ongelmaa eli liikkeelle lähdettäessä jyrisee. Peräöljyt lisäaineineen on vaihdettu 20tkm sitten, kun silloin se rutisi käännettäessä ja ne rutinat loppui silloin. Samoin olen vaihtanut apurungon kumityynyt, kun tiukoissa lähdöissä paukkui kivasti ja sekin loppui siihen...