Imusrjan avartaminen
-
P. Lanttola
- 'Diplomat'

- Viesti:
Imusrjan avartaminen
Tiedossa on että on olemassa sellainen konsti imusarjan avartamiseen että imusarjasta syötetään läpi jotakin hiomatahnaa joka virratessaan sitten syö kanavia jouheammiksi ja vähän suuremmiksi sisäpuolelta.
Mistään ei kuitenkaan ole korviin kantautunut kuka ja missä tuollaista hommaa suorittaa, onko kellään muulla tietoa?
Mistään ei kuitenkaan ole korviin kantautunut kuka ja missä tuollaista hommaa suorittaa, onko kellään muulla tietoa?
Omega 3.0 Sport -00 "irmscher", Omega 3.0 Sport -99 "irmscher", Omega "3.0 DTI" -02, Omega 2.5 TD -00, Omega MV6 -98, Omega 3000 -87, Omega 3000 24v -91
Aikoinaan, vuonna 5 oli jossain V8 lehdessä muistaakseni tuosta hommasta.. Olikohan siinä vielä niin että sillä kohdistettiin imusarja kanteen...? En ole kyllä kuullut siitä hommasta sen jälkeen mitään. Sillä sai kiillotettua kyllä imusarjan aikasta siistiksi kun kuvia muistelen.
Vectra A GT C20XE -94
-
P. Lanttola
- 'Diplomat'

- Viesti:
Kone olis C30SE ja tehon nostoon tietysti 
Mielessä on ollut tehdä sellainen imusarja joka ei menisi koneen yli, eli ilmamäärämittari tulisi akun tilalle. Vakiosta runnerit poikki ja tilalle itse tehty plenumi. Veikkaan että voimaa tulisi lisää, mutta samalla dual rammi pitäisi poistaa käytöstä ja kun vielä putket muutenkin lyhenis niin alavääntö varmaan kärsisi vähän liikaa.
Siksi kävi mielessä että jos vakiota imusarjaa saisi sörkittyä isommaksi. Olen ainakin kuullut huhuja että se ei mitenkään liian hyvin virtaa.
Mielessä on ollut tehdä sellainen imusarja joka ei menisi koneen yli, eli ilmamäärämittari tulisi akun tilalle. Vakiosta runnerit poikki ja tilalle itse tehty plenumi. Veikkaan että voimaa tulisi lisää, mutta samalla dual rammi pitäisi poistaa käytöstä ja kun vielä putket muutenkin lyhenis niin alavääntö varmaan kärsisi vähän liikaa.
Siksi kävi mielessä että jos vakiota imusarjaa saisi sörkittyä isommaksi. Olen ainakin kuullut huhuja että se ei mitenkään liian hyvin virtaa.
Omega 3.0 Sport -00 "irmscher", Omega 3.0 Sport -99 "irmscher", Omega "3.0 DTI" -02, Omega 2.5 TD -00, Omega MV6 -98, Omega 3000 -87, Omega 3000 24v -91
Johonkin ameriikan moottoriin sai ihan tehdasoptiona moisen tahnalla kiillotetun imusarjan joka nosti tehoa...kosunen kirjoitti:mihin tällä imusarjan hiplauksella tähdätään
Aikoinaan oli juttua v-8 lehdessä ja muistaakseni eteläsuomessa oli paja joka moista hommaa teki,tallikaverin kanssa oli tuosta puhetta pari viikkoa sitten,mutta kumpikaan ei muistanut mikä pajan nimi oli...
-
@Heikkinen
- 'Admiral'

Olenpa miettinyt samanlaista imusarjaa myös, saahan siihen varmaan kuitenkin sitä alavääntöä tehtyä erilaisilla imuputkilla.P. Lanttola kirjoitti: Mielessä on ollut tehdä sellainen imusarja joka ei menisi koneen yli, eli ilmamäärämittari tulisi akun tilalle. Vakiosta runnerit poikki ja tilalle itse tehty plenumi. Veikkaan että voimaa tulisi lisää, mutta samalla dual rammi pitäisi poistaa käytöstä ja kun vielä putket muutenkin lyhenis niin alavääntö varmaan kärsisi vähän liikaa.
Tuo alkuperäisen imusarjan kiillottaminen ja suurentaminen on varmaan aika työlästä.
Ja mun pitäis ainakin se laipan kohta suurentaa että sopii muihin tehtyihin osiin...
Onhan näitä...
-
ascona_hx40
- 'Senator'

- Viesti:
Tässäpä linkki:http://www.extrudehone.com/