omegan takalasin lämmitys

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Miksaus
'Senator'
'Senator'

omegan takalasin lämmitys

Viesti Kirjoittaja Miksaus »

Takalasin lämmitys ei toimi kun kytkimestä painaa ja tuntuu että kytkin on jotenkin tunnoton.
Eli kun painaa ei syty merkkivalo vaan kytkin palautuu jousen avulla takaisin nollaasentoon...

Onkohan tuo takalasinlämmityksen rele paskana? Onko saman releen takana jotain sähköpeilin toimintoja kun peilitkään ei toimi.
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Sen takalasinlämmityksen napin kuuluukin toimia juuri niin. Napin painalluksen jälkeen ajastin kytkeytyy päälle, ja pitää lämmitystä päällä 15min, jonka jälkeen katkaisee lämmityksen automaattisesti.
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Ainakin tupakinsytytin on samalla sulakkeella, tai sen lämmittimen ohjaus on samalla sulakkeella. Itse lämmittimelle on oma sulake.

Eli takalasinlämmittimelle on oma sulake, mutta sen rele ottaa ohjausvirran tupakinsytyttimen sulakkeelta.

nimim. vikaa etsinyt.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Leppis
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Leppis »

Peilien lämmitys on takalasin lämmittimen kanssa rinnan. Sähköpeilien kytkimen viereen pitäisi syttyä vihreä LEDi, kun lämmitys on päällä...
Ari-S
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

Leppis kirjoitti:Peilien lämmitys on takalasin lämmittimen kanssa rinnan. Sähköpeilien kytkimen viereen pitäisi syttyä vihreä LEDi, kun lämmitys on päällä...
tai keltainen ledi... nus nus :lollis:
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Miksaus
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Miksaus »

puuttu sulake kokonaan...oli sulakepaikka sulanu siitä ympäriltä aika hyvin... oliskohan sit vähän räiskynyt siellä, eli ollu huonosti kiinni tai joku perkeleen moine sulake ollu...
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

mc rami stereo kirjoitti:puuttu sulake kokonaan...oli sulakepaikka sulanu siitä ympäriltä aika hyvin... oliskohan sit vähän räiskynyt siellä, eli ollu huonosti kiinni tai joku perkeleen moine sulake ollu...
Asconoissa ja Kadeteissa tuppasi sulamaan aina puhaltimen sulakkeen paikka. Sulake suli usein muodottomaksi möykyksi, muttei silti "palanut". Lienee vanhempien Opeleiden ominaisuuksia. :)
Leppis
'Senator'
'Senator'

Goljat kirjoitti:
Leppis kirjoitti:Peilien lämmitys on takalasin lämmittimen kanssa rinnan. Sähköpeilien kytkimen viereen pitäisi syttyä vihreä LEDi, kun lämmitys on päällä...
Kyllä se on ollut VIHREÄ LED kaikissa niissä Omegoissa mitä minä olen nähnyt.. nus nus :whack:
Ile__
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Ile__ »

Leppis kirjoitti:
Goljat kirjoitti:
Kyllä se on ollut VIHREÄ LED kaikissa niissä Omegoissa mitä minä olen nähnyt.. nus nus :whack:
Mulla on ainaki B-korisessa -94 Omegassa keltainen/oranssi merkkivalo :D
Opel Omega MV6 -97
Leppis
'Senator'
'Senator'

Voi olla, että B-omenassa on keltainen, mutta A-Omegassa se on vihreä.
Vastaa Viestiin